venres, 21 de febreiro de 2014

Biografía lectora (I)

1.Cal foi o primeiro libro libro que liches en galego?
Non me lembro pero coido que foi “Tonecho de Rebordechao” de Breogán Riveiro ou “Viaxes dun can de palleiro” de Pere Tobaruela.

2.Un libro que fose especialmente na túa vida?
Levo moitos libros no corazón, de Rosalía (“Cantares gallegos, Follas novas”), de Curros (“Aires da miña terra”), de Celso Emilio (“Longa noite de pedra”, “O soño sulagado”) pero quédome con “Memorias dun neno labrego” porque foi o primeiro libro que sentín de verdade, e creo que lle debo a él o meu amor pola nosa literatura e a meu xeito de ver os libros. Balbino podería ser calquera dos nosos avós, un amigo que deberiamos coñecer todos os galegos.

3.Que libro che prestaría ler en galego?
Agora quero ler algún libro de Lorenzo Varela (“Lonxe”), de Otero Pedrayo (“Arredor de sí”, “Os camiños da vida”) ou de Xosé María Álvarez Blázquez (“Canle segredo”). Tamén me gustaría ler “O bosque animado” de W. Férnandez Flórez en galego.

4.Cal pensas que pode ser un libro que lles guste ós máis pequenos ou á xente nova?
Eu penso que “Os soños na gaiola” de Manuel María é unha poesía sinxela e fermosa e debería facer que os máis pequenos comecen a amar e coñecer a poesía. Para á xente nova recomendo “Que me queres amor?” de Manuel Rivas. Son relatos ós que hai que darlle voltas, son contemporáneos e chegan moi fondo.

5.Que libro pensas que te vai acompañar no teu tempo de lecer?
Quero empezar coa poesía do “bardo”, Eduardo Pondal, porque é o escritor do Rexurdimento que me queda por ler aínda. Ollarei algún libro de Ánxel Fole (“Terra Brava”, “Contos da néboa”) que me leve escoitando contos e historias ás lareiras da nosa terra. Tamén procurarei algún de Cunqueiro xa que me fascinou esa capacidade súa de viaxar a outros tempos e lugares sen saír da selva de Esmelle.

6. Algún título para agasallar a un amigo ou amiga?
Non adoito coincidir en gustos literarios cos meus amigos pero coido que “Os biosbardos” de Eduardo Blanco Amor é un dos libros que lin que máis lles podería gustar e entreter aos meus amigos.

7. Houbo algúns textos e autores que che gustasen especialmente?
Estes últimos anos grazas ao meu mestre e ao club de lectura afondei de verdade na nosa literatura e por iso non sabería decantarme por ningún. Coñecín a Terra Chá da man de Manuel María, visitei ó Courel con Uxío Novoneira, e viaxei ao país de Celso Emilio con capital en Celanova. Despois de ler “Nimbos” comprendín porque lle esta adicado a Díaz Castro este dia das Letras Galegas. Tiven a sorte de ler ós nosos maxestuosos poetas coma Rosalía, Curros e Pondal. Tamén tomei o meu primeiro contacto cos  trobadores medievais. Non se pode pedir máis.
Jorge Carril Espido. 3º ESO (Sección coordinada por Xosé Pérez Mondelo)

1 comentario:

  1. Gústame esta sección porque me permite coñecer mellor os gustos das persoas entrevistadas en descubro obras novas que podo ler.

    ResponderEliminar